How Lucky We Are to Be a Woman

Tahu ga sih, betapa beruntungnya kaum perempuan itu??? Neh coba baca deh, kenapa aku bilang, how lucky i’m to be a woman..

  1. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali.
  2. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh.
  3. Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat.
  4. 2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.
  5. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.
  6. Wanita yang melayani dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad
  7. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak nyenyak kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
  8. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.
  9. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 maalaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.
  10. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadat.
  11. Wanita yang memerah susu binatang dengan “bismillah” akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.
  12. Wanita yang menguli tepung gandum dengan bismillah”, Allah akan berkatkan rezekinya.
  13. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di baitullah.
  14. Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah akan mengizinkannya untuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka.
  15. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari.
  16. Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari.
  17. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.
  18. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.
  19. Jika wanita melayan suami tanpa khianat akan mendapat pahala 12 tahun solat.
  20. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 1/2 tahun), maka maalaikat-maalaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.
  21. Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.
  22. Jika wanita memicit suami tanpa disuruh akan mendapat pahala 7 tola emas dan jika wanita memicit suami bila disuruh akan mendapat pahala tola perak.
  23. Wanita yang meninggal dunia dengan keredhaan suaminya akan memasuki syurga.

Hadis nabi mengenai wanita:


Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki.Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda, “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia”.

Wallahua’lam..

Ya Allah, adakah aku ini hamba-MU yang layak untuk merindui syurgaMu.Tak t’daya rasanya menuju ke sana lantaran godaan syaitan & hawa nafsu.

aku bersyukur banget karena dilahirkan sebagai seorang wanita, how ’bout you???

22 thoughts on “How Lucky We Are to Be a Woman

  1. Masbro says:

    Saya juga bersyukur dilahirkan dari rahim seorang perempuan, sebagai laki2. Indah rasanya jika bisa jadi pelindung dan peneduh kaum hawa. Salam hangat Mbak;

    ๐Ÿ™‚

  2. Mood says:

    Waahhh.. . Banyak keistimewaan wanita rupanya dimata Allah, bersyukurlah kalian kaum hawa.


    iya mas..wanita adalah makhluk yg istimewa karena punya banyak keistimewaan..๐Ÿ™‚

  3. ada-akbar.com says:

    beruntunglah. .wahai para wanita. ..
    oya uda baca postingku blum ya ?
    tentang belajar mengenal wanita. .. ? cari di archive ya๐Ÿ˜€

    belum baca mas..
    ntar aku cari yah..๐Ÿ˜€

  4. Zizima says:

    bagus banget mbaaa.. saya copy paste boleh ya? hihihi. soalnya sayang2 ni artikel bagus engga di bagi2๐Ÿ™‚

    kalo berkenan lho๐Ÿ™‚


    silahkan di copy..
    semoga bisa saling berbagi..๐Ÿ™‚

  5. gerhanacoklat says:

    bila semua wanita berpikir bahwa dia seorang yang beruntung maka dunia ini akan dipenuhi senyum
    karena setiap senyum wanita akan membuat lelakinya tersenyum

    nice post adekku๐Ÿ˜€


    bener mbak..intinya slalu bersyukur..pasti dunia ini indah ya..
    makasi mbak..๐Ÿ˜€

  6. Denuzz BURUNG HANTU says:

    Wanita bilang beruntung jadi wanita…
    Laki-laki bilang beruntung jadi laki-laki…
    Artinya, sama-sama beruntung dong… Yang lebih beruntung yang mana? Jangan tanyakan itu baiknya.
    Yang jelas, kita beruntung sudah bisa hidup di dunia ini.๐Ÿ™‚

    Salam sayang dari BURUNG HANTU… Cuit… Cuit… Cuit…

    ahhh…bijak kali si Denuss..๐Ÿ˜€

  7. monda says:

    wanita memang beruntung, priapun pasti tak kalah beruntungnya
    para bapak jangan kecil hati dulu, tunggu aja ada sambungannay nggak ya tulisan fitri ini


    hihihi..belom mikir sambungannya nih mbak..๐Ÿ˜€

  8. bundadontworry says:

    sukaaaaaa bangetz sama postingan ini ,Fitri sayang๐Ÿ™‚
    makin banyak bersyukur setelah tau, begitu indah dan beruntungnya kita diciptakan olehNYA sebagai seorang wanita , Alhamdulillah.
    salam


    makasi bundaku..
    slalu bersyukur yah kitanya bun.. udah dimuliain kaya gini ama Allah..๐Ÿ™‚

  9. ardhan says:

    Wanita sangat mulia, indah dan penuh warna dalma hidupnya. Keunggulan wanita sangat jauh bila dibandingkan pria, sayang banyak wanita tidak melihat dan memahami keutamaan yg ada pada dirinya..

    I love wanita๐Ÿ™‚


    hahaha..untung masih love wanita yah mas..๐Ÿ˜›

  10. Asop says:

    Tentu, wanita itu luar biasa.๐Ÿ˜ฅ
    Makhluk yang lembut dan indah.
    Tanpa wanita, laki-laki gak bisa apa2. Kedua insan ini saling melengkapi.
    Kalo Mbak Fit inget, saya pernah nge-posting tentang wanita di blog saya, di sini alamatnya.

    Wanita juga sangat dilindungi dalam Islam. Sangat dijaga kehormatannya.๐Ÿ˜ฅ
    Wanita juga cenderung mudah masuk surga. Cukup dengan menutupi auratnya, melayani suami dengan baik, menjaga dan merawat keluarga dengan baik, menjaga kesuciannya, tidak lupa sholat lima waktu tentunya (:lol:), niscaya surga telah dijamin.๐Ÿ˜ณ

    Luar biasa…๐Ÿ™‚


    begitulah wanita sop..diciptain istimewa oleh Allah..wanita mudah banget buat ngumpulin pahala,tapi juga mudah banget buat ngumpulin dosa..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s